Suplementy dla kobiet – przegląd kompleksów witaminowo-minerałowych

Z pewnością często spotykasz w aptekach i Internecie zestawy witamin i składników mineralnych określanych jako suplementy dla kobiet. Czy wiesz dlaczego mają właśnie taki skład? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Witaminy i minerały w suplementach dla kobiet

Suplementy dla kobiet typu “multiwitamina” tudzież “minerałowo-witaminowy mix” niejednokrotnie zawierają stosunkowo podobne do siebie składniki. Producenci suplementów tworzą je bowiem w oparciu o zalecane dzienne normy spożycia danych składników odżywczych, ewentualnie modyfikując je nieco w oparciu o wiedzę na temat zapotrzebowania danej grupy wiekowej (np. suplementy na menopauzę), ubogą dietę albo zwiększony wysiłek fizyczny (np. suplementy diety dla kobiet ćwiczących).

W czym wspomagają nasz organizm poszczególne składniki? Oto skrótowa lista:

  • kwas foliowy – wspiera sprawność umysłową (m.in. odporność na stres), zmniejsza uczucie zmęczenia, bierze udział w tworzeniu się aminokwasów,
  • witamina C – stymuluje syntezę kolagenu w skórze i zwalcza wolne rodniki,
  • witamina A – wspomaga układ odpornościowy,
  • witaminy z grupy B – pomagają utrzymać w zdrowiu układ nerwowy i wspierają pracę mięśni (jeżeli zastanawiasz się, jakie suplementy dla kobiet po treningu są polecane, to właśnie takie z witaminą B6, B12, tiaminą, ryboflawiną i kwasem pantotenowym),
  • magnez – pomaga w utrzymaniu równowagi elektrolitowej, wspiera mięśnie i układ nerwowy,
  • wapń – odpowiada za zdrowe kości i zęby, odgrywa też rolę w prawidłowym przekaźnictwie nerwowym,
  • potas – odpowiada za prawidłowe przewodzenie impulsów nerwowych, pomaga też utrzymać prawidłowe ciśnienie,
  • jod – wspiera prawidłową pracę tarczycy,
  • żelazo – będąc składnikiem hemoglobiny, pomaga w transporcie tlenu do wszystkich komórek ciała.

Jakie suplementy dla kobiet są ostatnio coraz częściej poszukiwane?

Kobiety, które decydują się na profilaktyczną suplementację diety bardzo często oczekują od preparatów, aby nie były one słodzone cukrem (jeśli już, to stewią i ksylitolem, jak suplementy https://pure4me.pl/), nie zawierały konserwantów ani sztucznych wypełniaczy.

Co więcej, coraz wyższą świadomość społeczeństwo posiada na temat przyswajalności poszczególnych składników. Warto wiedzieć, że na przykład, zmetylowane formy witamin wykazują lepszą przyswajalność niż formy niezmetylowane, podobnie magnez cytrynian czy kwas foliowy o postaci 5-metylotetrahydrofolianu.

Więcej na temat suplementacji, która spełnia także wszelkie powyższe warunki przyswajalności, nie zawiera cukru i jest w 100% personalizowana przeczytasz znajdziesz na pure4me.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.